Outsourcing informatyczny — case study Anneberg

outsourcing informatyczny

Anneberg Transpol Int. Sp. z o.o. to duże przedsiębiorstwo z siedzibą w Zielonej Górze, które od 1990 roku działa na międzynarodowym i krajowym rynku transportowym oraz spedycyjnym. Firma jest liderem w branży transportu materiałów chemicznych i bitumicznych. Specjalizuje się także w przewozie ładunków przestrzennych przy użyciu naczep oplandekowanych.

Wyzwanie

Anneberg korzystał wcześniej z usług zewnętrznej obsługi informatycznej, jednak zakończył współpracę z poprzednim dostawcą z powodu braku odpowiedniego wsparcia.

Ze względu na rozmiar przedsiębiorstwa, Klient nie mógł sobie pozwolić na przestoje w obsłudze infrastruktury informatycznej. W związku z tym zwrócił się do nas o pomoc. Kluczowa dla niego była dyspozycyjność i mobilność naszego zespołu, a także możliwość świadczenia usług na miejscu w siedzibie firmy Anneberg.

Rozwiązanie

Nasza współpraca w ramach outsourcingu informatycznego rozpoczęła się w 2015 roku. W ramach podpisanej umowy serwisowej Klient otrzymał wsparcie dedykowanego specjalisty, który zajmuje się obsługą i utrzymaniem jego infrastruktury technicznej. Praca opiekuna odbywa się zarówno w siedzibie Klienta, jak i zdalnie, w zależności od charakteru wykonywanych czynności.

Zakres umowy obejmuje szereg zadań, należą do nich m.in.:

  • Wsparcie i modyfikacja istniejącej infrastruktury teleinformatycznej
  • Wsparcie, konfiguracja i utrzymanie serwerów — od aktualizacji po konfigurację nowych usług
  • II linia wsparcia dla działu informatycznego Klienta
  • Codwutygodniowa konserwacja systemów operacyjnych w komputerach pracowników
  • Zarządzanie systemem antywirusowym
  • Wymiana sprzętu
  • Doradztwo informatyczne i rozwój infrastruktury
  • Zarządzanie i wsparcie podczas konfiguracji i użytkowania home office — od umożliwienia zdalnego dostępu, po zdalną konfigurację laptopów

Współpraca

Opiekun współpracuje głównie z osobą z działu informatycznego po stronie Klienta, z którą utrzymuje ścisły kontakt, ale również z innymi pracownikami Anneberg, zwłaszcza z tymi pracującymi zdalnie. Dzięki temu każdy, kto potrzebuje pomocy z zakresu informatyki, może skontaktować się z opiekunem i otrzymać jego wsparcie.

W naszej współpracy Klient ceni sobie przede wszystkim możliwość bezpośredniego kontaktu z opiekunem, co umożliwia szybką reakcję w przypadku awarii lub problemów technicznych. Opiekun jest również bardzo elastyczny pod względem dostępności — wspiera zespół Klienta także poza standardowymi godzinami pracy oraz w dowolnej formie — zdalnej lub on-site.

W zespole posiadamy osoby wdrożone w infrastrukturę techniczną Klienta, które w każdej chwili są gotowe zastąpić opiekuna w razie jego nieobecności. To dodatkowo wzmacnia poczucie bezpieczeństwa w zespole Klienta, który nie zostaje pozostawiony bez wsparcia.

Korzyści

W ramach współpracy w zakresie outsourcingu informatycznego Klient otrzymuje szereg korzyści, takich jak:

  • Wsparcie dedykowanego opiekuna

Klient ma zapewnioną osobę, która jest odpowiedzialna za monitorowanie i zarządzanie infrastrukturą informatyczną.

  • Elastyczne godziny pracy

Opiekun wspiera zespół Klienta także w niestandardowych godzinach pracy, co jest szczególnie istotne dla pracowników zdalnych, którzy mogą otrzymać pomoc w godzinach późnopopołudniowych.

  • Bezpośredni kontakt ze specjalistą

Zespół po stronie Klient ma możliwość bezpośredniego kontaktu z opiekunem, która na bieżąco wspiera ich w codziennych zadaniach i jest w stanie szybko reagować na awarie.

  • Bezpieczeństwo infrastruktury informatycznej

Dzięki wysokiej dyspozycyjności oraz specjalistycznej wiedzy opiekuna Klient może być spokojny o bezpieczeństwo swojej infrastruktury informatycznej. Zapewniamy odpowiedni monitoring, regularne aktualizacje oraz ochronę przed zagrożeniami, co minimalizuje ryzyko wystąpienia awarii lub naruszeń bezpieczeństwa.

  • Wsparcie on-site i online

Opiekun wspiera zespół Klienta zarówno w pracach na miejscu, jak i zdalnie, dzięki czemu pracownicy przebywający na home office mogą uzyskać szybką pomoc.

Dzięki zawartej umowie serwisowej Klient może skupić się na prowadzeniu swojej działalności, mając pewność, że jego infrastruktura informatyczna jest w dobrych rękach i wspierana przez profesjonalistów.

Potrzebujesz wsparcia informatycznego? Porozmawiajmy

(+48) 505 171 887 Piotr Waszczyk Kierownik Działu Serwisowego

Zobacz, co zrobiliśmy dla naszych klientów

system kontroli wjazdu

System kontroli wjazdu — Safesys Portiernia

  • Czytaj dalej
System usprawniający zarządzanie giełdą niedzielną

System usprawniający zarządzanie Giełdą Niedzielną — case study ZRRT S.A.

  • Czytaj dalej
system monitorowania zużycia mediów

System monitorowania zużycia mediów – case study MOSiR

  • Czytaj dalej
monitoring zużycia mediów

Monitoring zużycia mediów — Safesys Pomiary

  • Czytaj dalej
GAPMAP

System do zarządzania powierzchniami — GapMap

  • Czytaj dalej

Opowiedz nam o swoim wyzwaniu, znajdziemy rozwiązanie