Case study Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Zielonej Górze – Outsourcing IT

Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Zielonej Górze działa nieprzerwanie od 1993 roku, inspirując, wspierając i promując rozwój społeczno-gospodarczy województwa lubuskiego. Jej misją jest aktywizacja przedsiębiorczości, szczególnie w sektorze małych i średnich firm. 

1. Wyzwanie

Od 2023 roku współpracujemy z Agencją w ramach usługi pierwszej linii wsparcia dla serwisu technicznego IT

Zakres współpracy obejmuje m.in.: 

  • administrację infrastrukturą serwerową i sieciową,
  • utrzymanie połączeń internetowych, 
  • bieżące wsparcie użytkowników, 
  • doradztwo IT i pomoc techniczną, 
  • wsparcie w sytuacjach awaryjnych. 

Pierwszym wyzwaniem, z jakim nasz zespół mierzył się na początku współpracy, było uruchomienie nowego biura wraz z pełną konfiguracją infrastruktury IT oraz zapewnienie bezpiecznej komunikacji pomiędzy dwiema lokalizacjami Klienta. 

2. Rozwiązanie

Od początku współpracy Agencja otrzymała dedykowanego opiekuna IT, który na co dzień wspiera zespół w bieżących wyzwaniach technicznych.  

Pierwszym etapem współpracy było wykonanie audytu informatycznego, który pozwolił określić, które obszary infrastruktury wymagają modernizacji oraz dał pełen obraz posiadanych zasobów. 

W tym samym czasie Agencja zmieniała lokalizację swojej siedziby, dlatego przejęliśmy odpowiedzialność za przeniesienie sprzętu, jego ponowną konfigurację i uruchomienie nowej infrastruktury. Zadbaliśmy również o bezpieczną komunikację między dwiema lokalizacjami, tworząc stały, szyfrowany tunel VPN pomiędzy siedzibami. Kolejnym krokiem była modernizacja sieci Wi-Fi, zapewniająca stabilny i szybki dostęp do zasobów firmowych. 

Obecnie dedykowany opiekun obsługuje kilkanaście stanowisk pracowniczych, wspierając Agencję w codziennej pracy, m.in. poprzez: 

  • aktualizację i konfigurację oprogramowania Symfonia, 
  • obsługę podpisów elektronicznych, kont pocztowych i stron internetowych, 
  • doradztwo oraz bieżące wsparcie użytkowników – zarówno zdalnie, jak i na miejscu w siedzibie Klienta. 

3. Współpraca

Pracownicy Agencji kontaktują się z opiekunem zarówno bezpośrednio, jak i za pośrednictwem dedykowanej osoby kontaktowej po stronie Klienta. Dzięki takiemu rozwiązaniu komunikacja przebiega sprawnie, a każde zgłoszenie spotyka się z szybką reakcją i skuteczną pomocą

Wsparcie techniczne świadczone jest w standardowych godzinach pracy, zarówno zdalnie, jak i na miejscu, w zależności od rodzaju problemu i potrzeb użytkowników. 

4. Korzyści

Dzięki współpracy Agencja zyskała pełne wsparcie IT bez konieczności zatrudniania własnego działu technicznego. Nasz zespół przejął wszystkie obowiązki związane z utrzymaniem infrastruktury, zapewniając bieżące doradztwo techniczne i stałą opiekę nad systemami. Dzięki czemu użytkownicy mają dostęp do szybkiej reakcji i wysokiej dostępności, niezależnie od tego, czy potrzebują pomocy zdalnie, czy na miejscu. 

Taki model współpracy pozwala Agencji optymalizować koszty i zasoby, eliminując potrzebę rekrutacji, zastępstw urlopowych czy utrzymywania własnego zaplecza IT.

Szukasz niezawodnej obsługi IT dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami!

(+48) 505 171 898 Piotr Gawara CEO & Board President

Zobacz, co zrobiliśmy dla naszych klientów

Case study White Berg – System do walnych zgromadzeń

  • Czytaj dalej
System usprawniający zarządzanie giełdą niedzielną

Case study ZRRT S.A. – System usprawniający zarządzanie Giełdą Niedzielną

  • Czytaj dalej

Case study Jadik – Outsourcing IT

  • Czytaj dalej
system monitorowania zużycia mediów

Case study MOSiR – System monitorowania zużycia mediów

  • Czytaj dalej
system kontroli wjazdu

System kontroli wjazdu — Safesys Portiernia

  • Czytaj dalej

WiseFuel Use Case #1

  • Czytaj dalej
outsourcing informatyczny

Case study Anneberg – Outsourcing IT

  • Czytaj dalej
monitoring zużycia mediów

Monitoring zużycia mediów — Safesys Pomiary

  • Czytaj dalej

Case study Polset Meble – Outsourcing IT

  • Czytaj dalej

Case study Novita – Outsourcing IT

  • Czytaj dalej

Case study INVAC – Outsourcing IT

  • Czytaj dalej